zaterdag 13 november 2010

die goeie ouwe geodriehoek!

foto: le blog the Cath
Magisch gereedschap noemt Cath dit :)

Je kunt natuurlijk allerlei linialen aanschaffen met ruitjes, alleen zijn die ruitjes vaak wat aan de grote kant en de meesten van ons hebben vast nog wel ergens een geodriehoek liggen.  Cath laat zien waar ze dat ding allemaal voor gebruikt. De uitleg is in het Frans, maar de foto's verduidelijken veel, zo niet alles!
Zelf heb ik een extra grote geodriehoek (11 cm aan weerszijden) en dat werkt super, de lijntjes zitten prettig dicht bij elkaar (1 mm) en de breedte is groot genoeg voor heel veel meetklusjes. Tip: niet als snijlat gebruiken (vraag maar niet hoe ik dat te weten kwam...).


Dank je wel Annet (geen blog) voor de link!

2 opmerkingen:

Connie zei

goh, ben ik toch eindelijk weer modern. Ik gebruik hem ook heel veel, vooral voor die dingen die Cath ook laat zien :o)

Jeany zei

ik heb toevallig laatst nog een gekocht, na het zien van deze foto's denk ik, ja inderdaad, erg handig!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails